Značka Coca-Cola – největší nápojářská společnost světa, zavádí neodnímatelné uzávěry v rámci celého svého portfolia nápojů v Česku a na Slovensku. Pod sloganem "Navždy spolu“ představuje svým zákazníkům novinku, která má zajistit, že je víčko pevně spojené se zbytkem obalu a bude se snáze recyklovat. V průběhu první poloviny roku dojde k úplné náhradě původních uzávěrů a vyrábět se budou pouze nápoje s novým typem neodnímatelného víčka.
Neodnímatelné uzávěry na lahvích usnadní udržet všechny částí nápojových obalů pohromadě i po jejich konzumaci. Díky tomu bude jejich sběr a následná recyklace výrazně jednodušší. Toto nové řešení zajišťuje, že když zákazníci společnosti Coca?Cola recyklují naše lahve, nezůstane po nich žádný uzávěr, což pomáhá zlepšit sběr a recyklaci a snížit množství odpadu. U nového víčka je systém otevírání stejný jako u běžného uzávěru. Inovace spočívá v kroužku kolem hrdla láhve, ke kterému je připevněno poutko, které drží uzávěr připevněný k láhvi po odšroubování a zároveň umožňuje její hermetické uzavření. Jedná se přitom o pohodlné řešení, které spotřebitelům poskytuje možnost vychutnat si svůj oblíbený nápoj jako doposud a zároveň zajišťuje, že uzávěr je recyklován společně s lahví.
Všechny plastové lahve Coca-Coly, včetně uzávěrů, jsou přitom již mnoho let 100% recyklovatelné, ale ne všechny se recyklují. Víčka od lahví se často vyhazují a končí ve směsném odpadu. „Náš nový funkční design zajistí, že uzávěr zůstává po otevření pevně spojený s lahví, čímž se snižuje možnost jeho vyhození a zároveň poskytuje našim zákazníkům zážitek, na který jsou zvyklí. Změna v podobě neodnímatelných víček se týká celého portfolia nápojů Coca-Cola v plastových lahví. Společnost Coca-Cola je tak první nápojářskou firmou v Česku a na Slovensku, která zavádí tuto novinku na kompletní portfolio nápojů,“ vysvětluje Martina Lovětínská, marketingová ředitelka Coca-Cola HBC Česko a Slovensko.
Před samotným uvedením na trh provedla Coca-Cola rozsáhlý průzkum a testování mezi spotřebiteli, aby zajistila, že lahve s inovovanými, trvale připevněnými víčky budou praktické, hygienické, bezpečné a snadno použitelné. Nejpohodlněji si nápoj zákazník vychutná při plném odklopení víčka. „Nový uzávěr má i praktické výhody např. pro osoby s hendikepem, nebo řidiče, kteří mohou lahev snadněji znovu uzavřít jednou rukou. O novém uzávěru budou zákazníci informování jak v místě v prodeje, tak i prostřednictvím dalších komunikačních nástrojů společnosti Coca-Cola,“ doplňuje Veronika Němcová, ředitelka komunikace ve společnosti Coca-Cola ČR/SR.
Zdroj foto: Coca-Cola