Jogurty s dnes už ikonickým obrázkem větrného mlýnu na obalech a typickým modro-bílým logem jsou v obchodech už od roku 1991. Svůj název dodnes česká firma Hollandia získala podle mobilní linky na výrobu jogurtů, kterou zakladatelé přivezli z Nizozemí. Za těch 30 let se mnohé změnilo, výsledný produkt v podobě ikonického jogurtu zrajícího v kelímku ale zůstal stále stejný: hutný, kvalitní, poctivý a nešizený.
Ačkoliv se to možná bude zdát v dnešní době neuvěřitelné, celé 3 dekády jsou Hollandii věrní nejen zákazníci, ale i mnoho zaměstnanců, kterých v Krásném Údolí dnes pracuje okolo 80. Jejich nadšení a píle se celé ty roky starají o to, aby zákazník při koupi každého dalšího kelímku uvnitř našel to, na co je zvyklý v nezměněné kvalitě. U příležitosti výročí se proto firma rozhodla vzdát těmto srdcařům hold a představit je stálým i novým zákazníkům na limitované výroční edici kelímků jogurtové legendy Hollandia Selský bílý 500 g, kterým před těmi 30 lety všechno začalo a který je dodnes vlajkovou lodí značky.
Hollandia staví svoji firemní filozofii na tom, že kvalita je vždy na prvním místě, moderní může znamenat stále stejně dobré a kompromisy se nesmí dělat ani ve výrobcích, ani ve vztahu k zaměstnancům, kteří jsou srdcem a hnacím motorem celého podniku. Hollandia je správná volba bez kompromisů mezi přírodními mléčnými výrobky.
Zaměstnanců, kteří se o výslednou kvalitu jogurtů Hollandia starají od jejích začátků, je celá řada, což svědčí o tom, že ačkoliv se dnes jedná o firmu poměrně velkou, stále v ní panuje přátelská a rodinná atmosféra. Představit je na kelímcích všechny bohužel nejde, a tak se jejich zástupci stala pětice, v níž najdete technology, vývojáře, vedoucí i řidiče ještěrky: Bez žádné z profesí by jogurt nemohl vzniknout a dostat se až na pulty obchodů.
Představujeme 5 zaměstnanců, díky kterým mohou být jogurty Hollandia tak výjimečné, jako jsou!
Pavel Dostál, guru výroby, kvality a vývoje: stejně jako někdo je ten, kdo tančí s vlky, tak Pavel Dostál je ten, kdo slyší jogurt zrát. Už 27 let si ve firmě zakládá na tom, že o jogurtových kulturách ví úplně všechno a ošidit nenechá ani sebe, ani své svěřence v kelímcích.
Klára Tothová, kouč výrobního týmu: bez Klářiny obětavé práce by se firma neobešla. Díky správnému vedení hry šlape její tým jako hodinky a zůstává za ním spousta kvalitně odvedené práce. Každý den vysílá hráče ze střídačky do útoku, už skvělých 14 let.
Bohuslav Cirhan, mistr zrodu jogurtu: Slova jako nejde a nefunguje od něj nikdo v Hollandii neslyšel celých 30 let. O výrobě jogurtů ví to, co málokdo jiný a přesně ví, jak všechno nastartovat, popohnat, pohlídat. Spolu s maestrem výroby Jiřím Přesličkou tvoří srdce zrání. Na téma, jak se z mléka stane jogurt dokáže Jiří Přeslička zvaný „Přesla“ mluvit celé hodiny. Pokud si někdo neví rady, stačí říct Abrakadabra! a Jiří si s tím poradí. Už 30 let.
František Šindelář, pilot ještěrky: Výroba jogurtů je úžasné kouzlo, ještě větší kouzlo je ale někdy potřeba, aby se všechno zboží dostalo z bodu A do bodu Z. Bez správné logistiky po skladu i nakládkách by se jogurty nikdy k zákazníkům nedostaly. František Šindelář je na to machr: jogurty na své ještěrce vozí už 28 let.
Limitovaná výroční edice kelímků 500 g jogurtu Hollandia Selský bílý – 23,90 Kč
Limitovaná edice kelímků představuje 5 zaměstnanců, díky kterým mohou být jogurty Hollandia tak výjimečné, jako jsou!
Selský jogurt je vyroben tradičním způsobem – z mléka a vybrané kombinace čistých jogurtových kultur. Má zrcadlově lesklý a hladký povrch, jemně mléčně nakyslé aroma, kyprou a na lžičce pevnou, přesto v ústech příjemně křehkou texturu a neopakovatelnou komplexní jogurtovou chuť.
A něco málo z historie…
„Jsou lidé, kteří si z rodinných dovolených vozí mušle. My jsme si přivezli nápad. Nápad, jak vyrobit poctivý jogurt z mléka a jogurtové kultury.“
Nápady na podnikání mohou vzniknout různě, v případě Hollandie to byla opravdu dovolená do Nizozemí, kde jeden ze známých budoucích majitelů viděl mobilní mlékárnu, o což se podělil s Michalem Škodou, dlouholetým ředitelem firmy, a i díky němu a řadě dalších lidí se nizozemská pojízdná mlékárna nakonec v roce 1991 opravdu dostala do nově vzniklé České republiky. Pro nadšence, kteří stáli u zrodu Hollandie, to byla příležitost nastartovat podnikání v mlékárenském průmyslu, který se po revoluci zmítal v mnoha problémech. Hollandii nakonec sloužila až do začátku nového milénia, kdy byla v Krásném Údolí vybudována stacionární mlékárna a firma se tak mohla rozrůst do nových prostor, které lépe vyhovovaly potřebám zvětšujícího se podniku.
V té době už k Hollandii patřila i Farma Otročín vzdálená pouhých 7 km od Krásného Údolí, která se postupně stala největší BIO farmou v celé republice a která se může pyšnit mnoha oceněními. Na 1700 ha pastvin tam najdete 500 krav a 120 ovcí. Z mléka právě těchto krav se vyrábí celý BIO sortiment Hollandie, který dnes tvoří celých 8 % prodeje jogurtů Hollandia – a to není málo. V roce 2016 došlo k velkému redesignu celé značky a na trh byla uvedena žhavá, resp. ledová novinka: nanuky Jogurtová zmrzka v belgické čokoládě, ve kterých najdete vysoký podíl jogurtu. Ty se rychle staly mezi zákazníky velmi oblíbenými a dnes si na nich pochutnáte nejen s belgickou čokoládou, ale i ovocnými sorbety. V portfoliu Hollandie dnes ale najdete i oceněné mléčné dezerty Duo, BiFi drinky nebo jogurtová smoothie. Díky unikátnímu know-how na výrobu bezlaktózových výrobků si na celé řadě jejich produktů mohou pochutnat i lidé s alergií či intolerancí laktózy.